جهت پخش سراسری اثر در رسانه معتبر مای آونگ موزیک و دیگر سایت ها با شماره 09338997326 تماس بگیرید

قرص لوراتادین عوارض جانبی موارد مصرف منع دارویی

  • موضوع های متفرقه
  • /
  • 22 ژانویه 2020
  • /
  • 0 نظر

بسیاری از ما با انواع آلرژیها و حساسیت فصلی به گل‌ها، گیاهان و مواد غذایی مختلف آشنا هستیم. عطسه، خارش بینی، آب‌ریزش چشم و علائم مشابه که واقعا کلافه‌کننده هستند، به‌دلیل آزادشدن هیستامین در بدن ایجاد می‌شوند. هیستامین ماده‌ای شیمیایی است که با قرارگرفتن درمعرض عامل حساسیت‌زا به‌شکل طبیعی در بدن تولید می‌شود. ترکیباتی که از آزادسازی هیستامین جلوگیری می‌کنند، آنتی‌هیستامین‌ نامیده می‌شوند. قرص لوراتادین یکی از معروف‌ترین آنتی‌هیستامین‌هاست. در این مقاله شما را با مقدار و موارد مصرف لوراتادین، موارد منع مصرف قرص لوراتادین، تداخل دارویی لوراتادین، عوارض لوراتادین و پرسش‌های متداول درباره قرص لوراتادین آشنا خواهیم کرد.

قرص لوراتادین عوارض جانبی موارد مصرف منع دارویی

 

▪موارد مصرف

لوراتاد ین در درمان علامت رینیت آلرژیک ملتحمه ، خارش، کهیر عطسه و آب ریزش از بینی و همچنین در کاهش علائم ناشی از آسم آلرژیک مصرف می شود.

▪مکانیسم اثر

اثرات آنتی هیستامین این دارو به علت رقابت با هیستامین در اتصال به گیرنده H¬۱ ¬است . کاربرد آن در کاهش علائم ناشی از آسم آلرژیک ممکن است به دلیل جلو گیری از اثرات انقباضی هیستامین بر برونش ها در این بیماران باشد.

▪فارماکوکینتیک

نیمه عمر آن ۳-۲۰ ساعت است . زمان لازم برای شروع اثر ان ۱-۳ ساعت و طول مدت اثر آن حدود ۲۴ ساعت است . متابولیسم دارو کبدی و به متابولیت فعال تبدیل میشود.

▪موارد منع مصرف

▪هشدارها

▪عوارض جانبی

▪تداخل دارویی

▪نکات قابل توصیه

▪مقدار مصرف

بزر گسالان: در بزرگسالان به عنوان آنتی هیستامین مقدار ۱۰mg/day مصرف می شود. میزان مصرف در بیماران مبتلات به عیب کار کلیه یا کبد کاهش می یابد .

کودکان : در کودکان ۲-۶ سال ۵mg/day مصرف می شود.

▪اشکال دارویی

Tablet: 10mg

Syrup:1 mg/ ml

 

 

هشدار مهم

موارد توصیه شده درمانی در این نوشته صرفا برای مشکلات ساده می باشد، در صورت داشتن مشکل پزشکی جدی یا هر نوع حساسیت، لطفا قبل از هر اقدامی حتما به پزشک مراجعه کنید.

خانه » موضوع های متفرقه » قرص لوراتادین عوارض جانبی موارد مصرف منع دارویی
0
0
اشتراک

نظرات کاربران

نظرات بعد از تایید نمایش داده میشود
اولین نفر باشید که در مورد این موزیک نظر ارسال میکنید
00:00
00:00
00:00
لیست پخش
دانلود