جهت پخش سراسری اثر در رسانه معتبر مای آونگ موزیک و دیگر سایت ها با شماره 09338997326 تماس بگیرید

تصاویری جالب از نامه های پیامبر (ص) خطاب به پادشاهان و حکام

  • ترانه جدید
  • /
  • 26 آوریل 2016
  • /
  • 0 نظر

تصاویری که در این مطلب خواهید دید، نامه های منسوب به پیامبر (ص) می باشد

این نامه ها در موزه توپکاپی استانبول نگهداری می شوند

تصاویری از نامه های پیامبر اکرم

عکس هایی از نامه های منسوب به پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله) و آیات قرآن نوشته شده بر پوست که به مناطق اسلامی ارسال می شده است. این نامه ها در موزه توپکاپی در شهر استانبول نگهداری می شوند.

 

تصاویری از نامه های پیامبر اکرم

نامه حضرت محمد به المنذر بن ساوی حاكم منطقه بحرین. در عصر پیغمبر(ص) ریاست و حکومت بحرین از طرف پادشاه ایران به منذر بن ساوی تفویض شده بود. پیامبر نامه ای به این مضمون برای او نوشت: «نامه ای است از فرستاده خداوند، به سوی منذر بن ساوی، سلام باد بر تو، همانا من می فرستم به سوی تو حمد خداوندی را که جز او معبودی سزاوار پرستش نیست، و گواهی می دهم که خدایی به جز او نیست و من تو را به اسلام دعوت می کنم، پس اسلام را بپذیر، و سلامتی خود را به دست آر، و مسلمان شو، تا خداوند ملک تو را در دست تو برقرار دارد، و بدان که دین و قانون من تا آن جا که نهایت سیر شتران و اسبان است فراگیرد.» منذر بن ساوی پس از قرائت نامه رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و استماع بیانات جذاب و مؤثر علاء حضرمی، قاصد پیامبر به اسلام عقیده مند شد و نبوت و رسالت آن حضرت را تصدیق کرد.

تصاویری از نامه های پیامبر اکرم

نامه حضرت محمد(ص) به مسیلمه الکذاب در سال دهم هجرت، دو نفر از اهالی سرزمینی به نام یمامه به مدینه آمده و نامه‌ای از مسیلمه کذاب تقدیم پیامبر اکرم کردند. مسیلمه در نامه خود نوشته بود: «من در نبوت با تو شریک هستم. نیمی از زمین برای ماست و نیمی برای قریش است، ولی قریش تجاوزگر است و عادلانه برخورد نمی‌کند.» رسول خدا(ص) در این نامه پاسخی کوتاه و کوبنده به مسیلمه داد. متن نامه پیامبر این‌ بود: « به نام خداوند بخشنده مهربان، از محمد فرستاده خدا به مسیلمه دروغگو؛ سلام بر پیروان هدایت. همانا زمین از آن خداست و بر هر کس از بندگانش که بخواهد واگذار می‌کند و فرجام نیک از آنِ باتقوایان است

تصاویری از نامه های پیامبر اکرم

نامه حضرت محمد (ص) به حارث بن ابی شمر غسانی حاکم دمشق در نامه رسول خدا(ص) به حارث بن ابي شمر آمده است: «سلام بر كسي كه از هدايت پيروي كند و ايمان آورد. من تو را دعوت مي كنم كه به خداي يگانه كه شريكي ندارد، ايمان آوري تا حكومتت باقي بماند.» حارث، نامه‌ را خواند و آن را به کناری انداخت و گفت: «چه کسی می‌تواند پادشاهی مرا از من بازستاند؟ من با سپاه خویش به (جنگ) او می‌روم.»

تصاویری از نامه های پیامبر اکرم

آیات سوره مسد نوشته شده بر پوست چرمی متعلق به زمان پیامبر(ص)
تصاویری از نامه های پیامبر اکرم
آیات سوره قدر روی پوست چرمی منسوب به زمان پیامبر(ص)
تصاویری از نامه های پیامبر اکرم
آیات سوره همزه روی پوست چرمی منسوب به زمان پیامبر(ص)
تصاویری از نامه های پیامبر اکرم
آیات سوره تکاثر روی پوست چرمی منسوب به زمان پیامبر(ص)
خانه » ترانه جدید » تصاویری جالب از نامه های پیامبر (ص) خطاب به پادشاهان و حکام
0
0
اشتراک

نظرات کاربران

نظرات بعد از تایید نمایش داده میشود
اولین نفر باشید که در مورد این موزیک نظر ارسال میکنید
00:00
00:00
00:00
لیست پخش
دانلود