جهت پخش سراسری اثر در رسانه معتبر مای آونگ موزیک و دیگر سایت ها با شماره 09338997326 تماس بگیرید

دانلود سریال ایرانی کارآگاه علوی

  • ترانه جدید
  • /
  • 20 فوریه 2018
  • /
  • 0 نظر

دانلود سریال ایرانی کارآگاه علوی

دانلود سریال جدیدکارآگاه علوی ” با دو کیفیت عالی و متوسط

سریال کارآگاه علوی را برای اولین بار میتوانید با لینک مستقیم از مووی مای آونگ موزیک دانلود کنید.

توجه : در صورت نارضایتی صاحب اثر لینک سریال کارآگاه علوی حذف می شود.

قسمت ۸ سریال کارآگاه علوی اضافه شد.

سریال کارآگاه علوی را از مووی مای آونگ موزیک رایگان دانلود کنید.

دانلود سریال ایرانی کارآگاه علوی

آنچه در مورد این مجموعه باید بدانید

شماره مجوز: ۱۳۶۸۹ – ۱۵۴/۸۷

نام مجموعه: سریال کاراگاه علوی (منتخب فصل های اول و دوم)|

سال و کشور تولید کننده: ۱۳۷۵-۱۳۸۷، ایران|

فرمت: Dvd – Vob|

کیفیت: بسیار خوب|

نوع تصویر: Normal Screen|

رزولیشن تصویر: ۷۲۰*۵۷۶|

تعداد قسمتها:۱۶ قسمت|

تعداد دیسک:۴ دی وی دی|

توضیحات: بدون تگ تبلیغاتی|


کارآگاه علوی نام شخصیت پایه‌ای مجموعه‌های تلویزیونی ایرانی است که در سال‌های ۱۳۷۵[۱] با مجموعه تلویزیونی کارآگاه و در سال ۱۳۸۷ با مجموعه کارآگاه علوی ۲ حضور داشت. ایفاگر نقش وی احمد نجفی بود.نویسنده و کارگردان هر دو مجموعه حسن هدایت بوده‌است.

کارآگاه علوی در مجموعه کاراگاه علوی ۱، مامور اداره تامینات است که در بین سال‌های ۱۳۰۸ تا ۱۳۱۴ مشغول فعالیت در تهران است. در کارآگاه علوی ۲ او پس از تبعید، دوباره به کار فراخوانده می‌شود و در بازگشت، تصمیم می‌گیرد با پیگیری پرونده‌های مفاسد عوامل رژیم شاه، پرده از این فساد بردارد.

مجموعه « کاراگاه علوی » در اصل بر اساس ویژگی ها و شخصیت عبدالله بهرامی، معاون اداره تامینات اداره آگاهی قدیم است که حدود یک دهه از اوایل ۱۲۹۰ تا اوایل ۱۳۰۰ به این امر مشغول بوده است. ریاست اداره تامینات با کلنل وستد سوئدی بوده و روایات بهرامی از این دوران در کتاب خاطرات او درج شده است. همچنین خاطرات معاون اداره که سوئدی بوده است چند سال قبل به فارسی ترجمه شد. از لحاظ بار دراماتیک نیز الگوی شرلوک هولمز که مورد تقلید نویسندگان دیگر از آن جمله خانم آگاتا کریستی قرار گرفته است مناسب تر از بقیه بود. مهم تر از همه اینکه، مجموعه « کاراگاه علوی » بر اساس تاریخ معاصر ایران طراحی و تولید شده است و مانند انواع اروپایی اش، حوادث تخیلی ندارد. ولی طبیعی است که این حوادث تاریخی از یک فیلتر دراماتیک عبور می کنند تا برای داستان گویی مناسب و پیراسته شوند.

تاریخ مقوله‌ای است که مخاطبان خاصی را به خود جلب می‌کند. هر چند سازندگان فیلمهای تاریخی به دلیل هزینه بالای ساخت آن رغبتی آنچنان که باید به ساخت این قبیل فیلمها نشان نمی‌دهند. از سوی دیگر فیلمهای پلیسی برای هر یک از گروه‌های متفاوت مخاطب تلویزیون به نوعی مورد اعتناست.

چرا که در این نوع فیلم و مجموعه‌ها هم می‌توان به دنبال هیجان و سرگرمی بود و هم این‌که با دیدن قدرت پلیس در دستگیری جانیان و سارقان به نوعی احساس امنیت کرد.

اما اگر در میان سازندگان دو مقوله متفاوتی که اشاره شد، یعنی فیلم تاریخی و پلیسی، سازنده‌ای را بیابیم که بتواند این دو ژانر را با هم تلفیق و از نیروی جاذبه فیلمهای پلیسی برای بیان مسائل تاریخی استفاده کند، آن وقت است که می‌توانیم امیدوار باشیم یک فیلم یا مجموعه تاریخی می‌تواند مخاطبان بسیاری را به خود جلب نماید.

حسن هدایت سال ۱۳۶۲ با ساخت فیلم سینمایی «پیک جنگل» به جرگه فیلمسازان پیوست. درست در بحبوحه زمانی که همه به دنبال آن بودند تا با استفاده از جاذبه‌های انقلابی کوچک جنگلی، تمامی زندگی میرزا را در قالب فیلم یا مجموعه تلویزیونی به تصویر بکشند، در پیک جنگل بدون آن که زندگی یا تمامی مبارزات میرزا به تصویر کشیده شود، هدایت نگاهی از کنار به این ماجرای تاریخی می‌اندازد. نوجوانی حامل پیامی است برای میرزا و… در این فیلم ضمن بررسی مبارزات میرزا و یارانش همچنان که اشاره شد هدایت نگاهی از کنار موضوع به آن می‌اندازد.

پیک جنگل بدون در نظر گرفتن نقاط ضعف اندکی که به عنوان نخستین کار یک کارگردان در آن دیده می‌شد، نوید ورود کارگردانی را به سینمای ایران می‌داد که حرفی برای گفتن داشت. هدایت در مجموعه کاراگاه علوی ۱ به بررسی قتل‌هایی می‌پردازد که به دست هیات حاکمه برای کسب قدرت بیشتر در دوران پهلوی اول انجام می‌شود و نقاب از چهره قدرت‌طلبان رضا خانی برمی‌دارد. موضوعی که پرداختن مستقیم به آن نمی‌توانست آنچنان که باید مخاطبان را به خود جذب کند و مطرح کردن آن در یک مجموعه پلیسی تماشاگران بسیاری را به خود جلب نمود. این موفقیت آنچنان بود که به روال معمول تلویزیون‌های دنیا سازندگان این مجموعه را بر آن داشت تا سری دوم این مجموعه را با نام کاراگاه علوی ۲ جلوی دوربین ببرند. این بار هدایت به روایت ماجراهای کشت و کشتار مهره‌های سیاسی پهلوی دوم را برای بقا به تصویر می‌کشد. سیاستمداران یا بهتر بگوییم زور مدارانی که برای ماندن در راس یا در کنار قدرت از کشتن دوستان و نزدیکان‌شان نیز ابایی نداشتند.

در ساخت مجموعه تلویزیونی کارآگاه علوی ۲، این بار تجربه گذشته نیز به یاری سازندگان آن آمد تا بتوانند مجموعه‌ای کامل‌تر و در خور اعتنا تولید کنند و مخاطبان بیشتری را پای جعبه جادویی بنشانند.

طراحی صحنه و فضا سازی برای مجموعه‌ای از این دست که نشان از گذشته‌ای نه چندان دور دارد و هنوز در میان خانواده‌ها هستند کسانی که در آن زمان زندگی می‌کردند، بسیار سخت است. ساختمان‌های سر به فلک کشیده در سطح شهرها، لوله کشی گاز، آب و… همه دست به دست هم می‌دهند تا طراح صحنه و دکور چنین مجموعه‌هایی به سهولت نتوانند کارشان را به انجام برسانند. در مجموعه کارآگاه علوی۲ هدایت بخوبی توانست زمان مجموعه را بازسازی نماید.

پس از گذشت ۱۳ سال از ساخت مجموعه کارآگاه علوی ۱، در سری دوم این مجموعه شاهد بازگشت از تبعید کارآگاه علوی (احمد نجفی) هستیم. مردی پخته‌تر که جهان بینی متفاوت‌تری از گذشته ارائه می‌کند. هر چند لهجه شیرین شیرازی کارآگاه کازرونی (محمدرضا عباسی‌نژاد) توانست فضای خشک و جدی محیط را در لحظه‌های مناسب بشکند و تماشاگر را از آن فضای خشک دور سازد. در این میان کارآگاه صدری (یوسف مرادیان) دستیار اول کارآگاه علوی نیز در ایفای نقشش بسیار موفق بود. به‌طور کلی مثلث علوی و دو دستیارش در پیشرفت داستان‌های مجموعه برای مخاطب پذیرفتنی و دوست داشتنی بود. هر چند زمان‌هایی که علوی به تحلیل یافته‌هایش از ماجراهایی که دنبال می‌کردند می‌پرداخت، ناگزیر دیالوگ‌ها کشدار می‌شد و تماشاگر کم حوصله اصل موضوع را از دست می‌داد.

هدایت با ساخت مجموعه تلویزیونی کارآگاه علوی۲ نشان داد که در بخش‌های مختلف فیلمسازی مثل طراحی صحنه، نوشتن فیلمنامه، کارگردانی و… در طی سالیان فعالیتش حرف‌هایی شنیدنی برای گفتن دارد و باید در انتظار کارهای بهتری از او بود.

در پایان، یادی هم از زنده یاد فرهاد خان‌محمدی داشته باشیم که علی‌رغم بیماری در ایفای نقش آسپیران دودکار چهره‌ای به یاد ماندنی از خود به جا گذاشت. روحش شاد.

لینک های دانلود ( دانلود با لینک مستقیم و رایگان )
دانلود قسمت ۱ / دانلود با لینک مستقیم
دانلود قسمت ۲ / دانلود با لینک مستقیم
دانلود قسمت ۳ / دانلود با لینک مستقیم
دانلود قسمت ۴ / دانلود با لینک مستقیم
دانلود قسمت ۵ / دانلود با لینک مستقیم
دانلود قسمت ۶ / دانلود با لینک مستقیم
دانلود قسمت ۷ / دانلود با لینک مستقیم
دانلود قسمت ۸ / دانلود با لینک مستقیم

 

خانه » ترانه جدید » دانلود سریال ایرانی کارآگاه علوی
0
0
اشتراک

نظرات کاربران

نظرات بعد از تایید نمایش داده میشود
اولین نفر باشید که در مورد این موزیک نظر ارسال میکنید
00:00
00:00
00:00
لیست پخش
دانلود